How to: goed en overzichtelijk plannen

How to: goed en overzichtelijk plannenIn een aantal weken tijd zijn er nog al wat dingen veranderd bij mij qua werk. Daardoor leek het me leuk om jullie te laten zien hoe ik alles met elkaar combineer en plan 🙂 Een planning vind ik zelf namelijk echt ontzettend belangrijk en ik kan ook echt niet zonder mijn agenda haha. Lees je mee?How to: goed en overzichtelijk plannenZoals de meeste van jullie wel weten heb ik sinds december een soort van “tussen halfjaar”. In dit halfjaar werk ik als verkoopmedewerkster bij Shoeby, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb 🙂 en vanaf september ga ik starten met een nieuwe opleiding. Sinds vorige week staat mijn nieuwe website Hotspots Achterhoek online, waar ik op dit moment ontzettend druk mee ben en wat ik ontzettend leuk vind om te doen. Daarnaast ben ik sinds deze maand ook gastblogger bij Shoeby, dit houdt in dat ik elke maand een DIY maak en deze online komt op de blog van Shoeby. Ook dit vind ik ontzettend leuk om te doen. Natuurlijk heb ik ook Label of Suze nog, waar ik nog steeds met veel plezier voor schrijf.

Jullie hebben vast al wel gemerkt dat dat de laatste tijd wat minder is geworden op Label of Suze. Mijn doel was om minimaal 3 keer in de week een artikel te posten, maar helaas lukt dat op dit moment niet. Dat heeft verschillende redenen haha. 1. het is vakantie en daar probeer ik lekker van te genieten met dit mooie weer! Daarnaast merk ik dat er in de vakantie gewoon minder bezoekers op mijn blog zijn en dat is natuurlijk prima 😉 Wat wil je ook met dit mooie weer?! 2. Ik ben ontzettend druk met de opstart van Hotspots Achterhoek en daardoor heb ik op dit moment wat minder tijd voor Label of Suze. Wat gelukkig niet heel erg is in deze vakantie periode.

Zo, nu heb ik jullie ook weer een beetje op de hoogte gebracht en gaan we eindelijk beginnen met dit plan artikel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd goed in plannen ben geweest. Sinds de middelbare school al haha. Ik kan er totaal niet tegen als ik geen overzicht heb en ik moet dan ook gewoon alles op een rijtje hebben. Op bovenstaande foto zien jullie mijn agenda. Deze agenda is serieus ZO fijn! Hij komt van de Hema en je hebt super veel ruimte om te schrijven, daarnaast zie je hierboven dus ook dat er een overzicht van elke maand in zit. Hier schrijf ik elke maand globaal op wat ik die maand wil gaan posten op Label of Suze.How to: goed en overzichtelijk plannenDan gaan we door naar mijn planner. Deze gebruik ik voor Hotspots Achterhoek. Hier schrijf ik precies op welke artikelen op welke dag online gaan komen. Natuurlijk kan ik dat online ook zien, maar ik vind dit gewoon veel fijner en zo kan ik de boel ook nog omgooien mocht dat nodig zijn 😉 Daarnaast schrijf ik ook vaak wat ik nog moet doen, bijvoorbeeld foto’s bewerken, filmpje monteren, mails beantwoorden en ga zo maar door. Deze manier van werken, werkt voor mij heel erg fijn!How to: goed en overzichtelijk plannenAls laatste hebben we nog mijn kladblok. Gewoon een ouderwets kladblok waar ik alles opschrijf wat ik moet doen. Op zondag maak ik alvast een lijstje wat de aankomende week moet gaan gebeuren. Dit is trouwens gewoon een algemene lijst. Ik schrijf er bijvoorbeeld op dat ik bepaalde mensen nog moet mailen, dat ik foto’s moet maken voor Label of Suze. Maar ook dat ik bepaalde papieren nog moet uitprinten of mijn zomer kleding is moet gaan uitzoeken 😉 Lekker divers dus haha.

Mijn agenda, planner en kladblok liggen dan ook altijd naast mijn computer en ik combineer ze altijd met elkaar. Dit systeem werkt voor mij echt perfect en zo zie ik niets over het hoofd. Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben en ik ben erg benieuwd hoe jullie alles bijhouden. Ik hoor het graag in de reacties!

Na de zomer ga ik weer proberen om meer te schrijven voor Label of Suze 🙂 Voor nu kunnen jullie zo af en toe een artikel verwachten, en niet meer op vaste dagen. Ik wens jullie in ieder geval een hele fijne vakantie toe (mocht je die hebben), ik ga er ook zeker van genieten.

Liefs, Suze.

Recent Comments

  • Kim | Kimsbloglife
    24 juli 2016 - 09:33 · Beantwoorden

    Ziet er inderdaad heel handig en overzichtelijk uit! Ik hou ook van plannen en gebruik een planner met ringen waarin ik alles bij elkaar bijhoud: mijn agenda, een maandplanner voor mijn blogs,… Verder heb ik nog een deskplanner van de Hema waar ik per dag mijn to do lijst op kan maken.

  • Justine
    24 juli 2016 - 15:55 · Beantwoorden

    Oeh leuk om te zien! Op een of andere manier heb ik ook echt zo’n plandrang haha. Ik gebruik op het moment Wunderlist en klieder dagelijks post its vol met taken. Verder gebruik ik ook een notitieboek en maak ik to do lijstjes 😀

Leave a Comment